Reklama
 
Blog | Zdeněk Wachtl

Jen když je koryto … svině už se najdou

Neuvěřitelný příběh, jehož zveřejnění si možná autor odskáče soudní dohrou (a proto se raději bude držet prokazatelných faktů a domněnky vynechá) ...
Leč ... „Hledej pravdu, naslouchej pravdě, uč se pravdě, miluj pravdu, mluv pravdu, opatruj pravdu, braň pravdu až do smrti ...", podobnou verzi citátu Jan Husa jsem vídal pět let pokaždé, když se mi podařilo na pajďák na nějakou výuku dorazit. Řekl bych, že konečně (po čtyřicítce) chápu, proč zrovna tenhle citát někdo nad vchod umístil.
Pravda bude o tom, jak snadno se může přibližně padesát studentů a jejich rodičů stát manipulovatelnými a vydíratelnými, když se školní licence dostane do rukou schizofrenního alkoholika.
(skok na konec diskuse )



Jak
vyrobit mýdlovou bublinu, která se hezky leskne (bez bublifuku)
Budeme
potřebovat několik kamarádů, pokud možno zvučnějších a autoritativnějších jmen.
Od těchto kamarádů si necháme napsat vyjádření, jak skvělá by byla střední
filmová a fotografická škola. Splácáme dohromady nějaký studijní program, na němž
už tolik záležet nebude, protože máme od kamarádů napsáno, že filmová a fotografická
škola by byla skvělá.
V této
chvíli zapojíme silnější žaludek, protože budeme muset hodně lhát. Především
úředníkům Ministerstva školství a Krajského úřadu, dále zastupitelům nějaké
obce a když zvládneme tohle, lhaní rodičům a dětem určitě zvládneme taktéž.
A
krásné mýdlová bublina je na světě. Teď půjde o to, jak dlouho se ji podaří
udržet při životě. Než splaskne.

A
neuvěřitelný příběh může začít
Pokud
máte slabost pro Ferdův slabikář, nahlédněte na www.fofitv.info.

napis_01.jpg

 

Reklama
Naleznete
vzdělávací subjekt, o kterém si (např. jako rodič hledající střední školu pro
svoji „ratolest") po přečtení stránek můžete myslet ledacos. Třeba, že by bylo
skvělý, kdyby z Vašeho děcka vyrostla další osobnost české kinematografie
či fotografie, nebo se prostě jenom uchytilo v této branži. A nebudu Vám
kazit radost a naděje konstatováním, že už webová stránka o něčem vypovídá …
(porovnejte např. s podobnou slovenskou verzí http://www.filmovaskola.sk). Tu webovou
stránku budeme ještě potřebovat (protože jediná pravdivá informace je na ní
obsažena v diskusním fóru, kde studenti tlachají, jestli se na škole vážně
jenom chlastá – jak tvrdí ti, co školu velice rychle opustili a našli si jinou,
pravdivá je taktéž adresa, všechno ostatní je jedna velká lež).
Dalším
zajímavým pohledem je záznam v rejstříku obecně prospěšných společností,
naleznete ho na www.justice.cz, hledaný subjekt se jmenuje Střední škola fotografická, filmová a televizní, o.p.s (určitě nevynechejte seznam jmen v orgánech společnosti, ledascos
vysvětluje).
Pedagogické
premiéry

I po skoro dvaceti letech pedagogické praxe kombinované s prací po
televizních studiích, divadlech, prací na multimediálních projektech apod.
konstatuji, že jsou pořád ještě věci, které člověk zažije ve škole poprvé.
Premiéroval
jsem tyto události:
–        
den co den „nadrátovaného"
ředitele přímo v objektu školy, mezi studenty
–        
titulování „čůráku" a „píčo"
kohokoliv, kdo nebyl zrovna v doslechu přímo ústy nadřízeného a připitého
ředitele
–        
titulování „debile", takto
jsou ředitelem označováni studenti, většinou ti, kteří mají svůj názor a
nějakou invenci
–        
stravování mezi rozšlapanými
kočičími hovny
–        
uklízení záchodů přímo
pedagogem
–        
pucování koberců prochcaných a
prosraných kočkami přímo pedagogem
–        
mizernou hygienu pouze pro
první tři nejrychlejší, zbytek pouze ve studené vodě (podotýkám, že rodičům je
účtováno velice komfortní vybavení, je to jedna z nejdražších škol,
přestože se děcka nemají pomalu ani kde umýt)
–        
potlačení jakéhokoliv
svobodomyslného smýšlení studentů formou urážek a ponižování
–        
naprosto cílené potlačování
jakékoliv invence, kterou by třeba studenti mohli projevit
–        
masivní lhaní rodičům
v takové formě, že by i Josef Goebbels záviděl
–        
zneužívání dotací a školného
tak absurdním způsobem, že tomu těžko někdy někdo uvěří i po hloubkovém auditu
Ministerstvem školství
–        
fyzické napadení studenta
opilým ředitelem, tohle vyšumělo jednoduchým způsobem – student odešel na jinou
školu a kde není žalobce, není ani soudce
–        
… a studentky by také mohly
vyprávět o větách typu: „ … s těmahle kozama bys mi mohla dělat sekretářku
…", „ … nechceš si dneska lehnout vedle mě?", apod. Pro jistotu holky už také
studují na jiné škole.

a mohl bych pokračovat, což udělám, ovšem daleko konkrétněji.
Jak
jsme obelhali školní inspekci
Problém
této školy není ani tak to, aby to klapalo beze zbytku, jako spíše to, aby to
klapalo s vydatným přebytkem. Což nejspíše školní inspekci nezajímá. Takže
jak zatlouct, že máte průšvihovou školu? Jednoduše.
Pár
dní před vypuknutím dáte dohromady papíry – těch je sice dost, od vzdělávacích
plánů až po evakuační plány vyvěšené na viditelných místech, ale zvládnout se
to dá. Ve škole se konečně jednou pořádně uklidí, včetně toalet, které jsou
běžně na úrovni bulharského venkovského záchoda, včetně kuchyně, kde se jinak
normálně po jídle prohání kočky. Uklidí se i v učebnách a pokoje studentů.
Potom
se budete muset domluvit s kantory, aby v případě návštěvy inspekce
přímo v hodině, předvedli to, čemu se říká „ukázková hodina". Přestože
běžně v hodinách řešíte tisíce jiných lapálií, majících vlastně původ
v onom „aby to klapalo s vydatným přebytkem".
A
je to. Tři dny se tohle vydržet dá, sám jsem se osobně zúčastnil, a jak jsem
tak po očku sledoval obličeje studentů, nebyl jsem jediný, komu se z té
přetvářky zvedal žaludek.

to víckrát neudělám, lhát se vážně nemá.
Jak
to vlastně s výukou je
Pokud
nahlédnete na seznam pedagogů inzerovaný na webových stránkách (zde), určitě
zatleskáte – kdyby tyhle lidi učili moje dítě, byla by to paráda. Jenže ve
škole učí ve skutečnosti někdo jiný (v podstatě táhnou výuku pedagogové o nichž
není na webu školy ani zmínka). Z uvedeného seznamu mají pravidelnou výuku
pouze dva pedagogové, jeden nepravidelně (asi jeden seminář za rok) a u
některých je docela dobře možné, že ani netuší, že tato škola existuje.
Proč
se takto lže? Především rodičům?
No
to je kvůli té mýdlové bublině, aby se hezky leskla.
Z webových
stránek školy byste mohli taktéž nabýt dojmu, že škola vlastní potřebné
vybavení pro výuku. Nevlastní.
Alespoň
co se týká zpracování audiovizuálního materiálu, případně čím dál více se
objevujících multimediálních technologií. Pokud ovšem nepovažujete za potřebné
vybavení deset let starou XL1 a ilegálně instalovanou Premiéru se softwarovým kodekem
na jednom počítači (zamčeném ve sborovně). Kdyby studenti neměli své vlastní
notebooky s potřebným softwarem, vlastně by se ani k žádné konkrétní
práci nedostali. Pokud tedy nějaké dítě hodlá na této škole „studovat", kromě
peněz na školné bude ještě potřebovat peníze na vlastní techniku – od
fotoaparátu, přes videokameru k notebooku a k vlastní střižně.
Proč
se takto lže? Především rodičům?
No
to je kvůli té mýdlové bublině, aby se hezky leskla, málokdy jsem zažil tak
vtipné repliky, jako když ředitel školy bulíkoval rodičům informace o
„profesionálním" vybavení školy.
Ovšem
zdaleka největším problémem studia je, co si počít se studentskou invencí a
chutí něco tvořit (pozor! – zdaleka ne všichni studenti toto vlastní, velké
procento jich ve škole je proto, že ředitel přijme kohokoliv, kvůli dotacím „na
hlavu").
Problém
je to proto, že pokud už něco ve škole vznikne, je to navzdory, víceméně
ilegálně. Předepsaný postup – vše se musí konzultovat s ředitelem, většina
studentů po skoro dvou letech ignoruje. Protože jediné pomoci, které se jim
dostalo, bylo urážení, ponižování a zesměšňování. A tak studenti hledají pomoc
jinde – komu by se donekonečna chtělo poslouchat vychloubání ješitnýho ožraly?
Proč
se rodičům lže, že studenti mohou tvořit s odborníky?
No
to je zase kvůli té mýdlové bublině, jinak je jakákoliv tvorba ze strany pana
„ředitele" ne-li přímo znemožněna, tak alespoň znechucena. Jen si to představte
– máte námět, potřebujete ho zpracovat do scénáře. Zaskočíte na konzultaci, kde
se dozvíte „že umíte úplný hovno" plus nekonečnou sérii historek „z natáčení".
Přesto scénář nějak spácháte a rádi byste to natočili, ovšem po další
konzultaci se dozvíte „že umíte úplný hovno" plus tu samou sérii historek „z
natáčení".
Copak
tohle je výuka?
To
nejlepší nakonec

Ze
školy odešlo hodně dětí, další se k tomu chystají. Odešlo i velké množství
pedagogů, včetně mě. Škola má po necelých dvou letech existence tak příšernou
pověst, že možná bude lepší případnou maturitu raději schovat a udělat si
nějaký rekvalifikační kurz (ale nevěřím, že k maturitám někdy dojde, je
jen otázkou času, kdy se všechny výše popsané „události" provalí a škola bude
vyřazena ze sítě vzdělávacích institucí).
Někteří
rodiče žádají na státních úřadech prošetření hospodaření školy. Osobně se
k nim přidám. Protože nám všem došlo, že o školu kde se dá něco naučit
tady vůbec nejde, jde o tahání peněz z dotací a z kapes rodičů. Aby
se rodina pana ředitele měla dobře, poplatila dluhy které kde nasekala, muselo
se skoro padesát studentů a jejich rodičů „nechat napálit". Mýdlovou bublinou,
která se hezky leskla. Splaskne v tom momentě, kdy studenti popravdě
přiznají, jak to ve škole vlastně funguje (nebo spíše nefunguje), nebo až se
provede onen hloubkový audit a objeví se faktury za neexistující služby, předražené
topné oleje, fotomateriál a kdovíjaké další svinstvo.

Přeci si
nikdo nemůže myslet, že bude obelhávat všechny okolo sebe, chovat se u toho
jako hovado a NIC SE NESTANE?
–0–